Saturday, May 21, 2011

Kuala Lumpur 1001 kenangan........part 1

cantik tak gambo ni?? a'ah.. memang le cantik, disebabkan sesat la aku sampai ke sana.. KLCC..
aku tak nak pegi pon KLCC ni,sebab bukan destinasi sebenar haish... tapi bukan pasal KLCC yg aku nk cite.. aku nk cite pengalaman aku menjejakkan kaki kt KL ni....
macam-macam dugaan der... aku nk pegi KL sbb ade perjumpaan, aku memang set dlm palehotak aku ni nk pegi KL naik bas,maklum le udoh 9thn aku tak naik bas express apatah lg sebarang pengangkutan awam.. aku pon set la dgn abang ipar aku nk tumpang pegi KL dlm pukul 12pm sebab die driver bas express hahaha senangkan aku?? nk pegi KL percuma je...
lepas aku set,die pon kate ok... sambil menanti hari yg ditunggu,aku online fb sampai tak hengat donia.. 
then pada hari yg sepatutnye aku naik bas tu aku terlambat bangun,alah lambat sikit je sbb abang ipar aku ckp kene pegi awal sebab nk setting bas dulu.. dlm pukul 10am mcm tu, aku plak bangun 9am mana ada lambat kn??kn??aku lepak la dulu dalam bilik,sebab aku tgk jam da pukul 10 lebih abang ipar aku ada lagi hahaha tapi tu la... aku keluar bilik je tgk abang ipar aku tu tade kt umah,aku pun bingkas  le bangun nk siap-siap konon-konon die ada kt dpn rumah la..tapi hampeh je... tade pon.. die da blah dulu..
aku pon start enjin kereta,pegi kt terminal bas larkin... dlm perjalanan tu aku call die nk tanya kt mana... tp jawapan yg aku terima mmg dasat gile le.. dengan selamber badak je die cakap da suku perjalanan... frust gile aku masa tu huh!! apa pon tak boleh la abang ipar aku tu.........
dengan budget RM200 nk pegi KL naik kereta??? hahaha aku da tade pilihan... aku ni kan hati batu huhuhu nekad je... aku isi minyak dalam RM43 (kereta kancil je) then terus naik highway.. mcm tade perasaan je kn?? hahaha mmg pon.. sebab aku confident dalam akaun aku ade lg RM400 lebih... tapi tu la.. bermulanya episod mendebarkan dlm perjalanan aku tu... bile aku check dlm akaun aku tu tinggal RM55 je... hah??? bayangkan la... RM43 buat isi minyak,RM41.90 buat bayar tol.. berapa baki yang ada?? RM100 lebih je.. makan aku??top-up??duit hotel??isk..isk.. aku pasrah je.. dah la aku pegi tu sorg2 je.. huhuhu
sesampai je aku kt KL.. aku da mula terasa bahang panik.. dengan aku nk jimat minyak.. tetiba masa aku lalu kt jalan yang biasa aku lalu tu (dgn confident je) kalau dari tol sg.besi,aku akan naik ke jejambat menghala ke kuantan sebab aku nk pegi area ampang,aku terasa lain macam... kenapa lain je pemandangan kiri dan kanan aku ni?? da la tu je laluan yg aku tau kt KL tu.. perasaan aku mengatakan aku sesat.. aku pon keluar la ikot simpang ke jalan cheras, cissssss!!!! makin sesat aku!!! nasib baik la aku teringat yg aku ada kawan sekampung,die yg ajar aku selok belok KL tu.. die suruh aku tunggu die kt KLCC.... sebab tu la aku letak gambo KLCC tu sebagai mukadimah cite aku ni.. huhuhu nnti aku sambung lagi.. tengah letih nak menaip.. baru blk dr KL la katakan...huhu salam......

No comments:

Post a Comment