Sunday, June 16, 2013

kereta hijauku.....

cantik tak???? toyota ke30



assalam....oke hari ini aku nak story pasal kereta ni...bagaimana aku boleh terjebak dengan kereta usang mcm ni hahahaha nak tahu ke?? tak pe lah,memandangkan blog ni aku buat untuk aku meluahkan perasaan aku seorang diri..aku tulis jelah..nak baca..baca la..hehehe
aku mula minat kat kereta ni sebab pertama kali aku memandu kereta ni waktu abg aku kemalangan jalanraya..agak parah jugak la...aku ambil kereta dia kat balai polis trafik daerah johor bahru..nak tgk kereta dia???? hahahaha lagi rare...
mcmana??cun tak?? 2 pintu beb.....
ni aku snap selepas aku bawa balik dari balai polis trafik...yg teruknya bahagian belakang..so,korng tak nampak la kan..hahahha 
yg buat aku tertarik kereta jenis ni ialah suspensi dia...tak pakai spring,tapi menggunakan sistem kepingan besi,sangat2 lembut...tu yang aku teruja nak beli serupa yg mcm ni....
operasi mencari pon bermula...aku survey dari kampung ke kampung,dari rumah ke rumah...semua jual dengan harga yang tak berpatutan,maksudnya tak kena dgn kereta,nak jual RM4k tapi kereta mcm reban,siap lubang2 lantainya...ahaha so aku pon cari lah alternatif lain...mudah.com...sangat2 mudah..hahahaha dalam banyak2 model,atau gambar2 kereta yg ada..aku terspot dekat kereta yg aku pakai sekarang ni lah..nak tahu sebab ape?ape yg menarik??harga kereta??si penjual kereta??jenis kereta??SALAH!! semua salah...hahahaha sebabnya WARNA...warna kesukaan aku,HIJAU..
dipendekkan cerita...waktu aku tgk mula2 tu mmg aku dah berkenan sgt dah..aku pon try call encik salesman tu..ingat nk tanya je da ade buyer ke belum..saje2 je..belum terniat nak beli pon sebab harga yg diberi sangat murah,mustahil lah dlm berjuta rakyat malaysia yg menggunakan kemudahan web mudah.com tu tak nampak??kan??RM1500?? tak murah ke??hahaha aku pon dgn selamber call...
first call tu encik salesman ckp belum ade serious buyer,tapi dah ada yg dtg survey...aku pon frust jugak lah sikit...sebab nak pergi tgk tu bknnya dekat derr... aku kat JB kereta tu kat terengganu..mesti lah org2 yang ada kat sekitar tu dah sambar dulu...aku redha...
second call...encik salesman tu ckp belum ada yg benar2 nak beli,so aku pon dgn spontannya deal dgn dia..hahahaha merepek gak aku ni kekadang... aku deal pukul 10 pagi,ckp nak pergi tgk kereta pukul 6 petang kalau ok aku terus nak bawak balik kereta tu,salesman tu pon setuju...dasat tak aku???hati batu n tade perasaan lah katakan..aahahahaha alang2 dah deal tu aku pon lawan jugak lah rasa jauh tu...yang kesiannya abang aku yg baru berapa bulan keluar hospital tu aku kerah ajak pergi sekali..tak pasal2 dia kelentong bos dia ckp nak balik jam 3 petang...eh??3 petang?? sempat ke??sempat tak sempat aku belasah jelah..dgn bantuan kawan baik aku..dengan kereta dia aku belasah pergi terengganu..lepas ambil abang aku dari tempat kerja..dlm pukul 4 tu aku terus menuju ke destinasi,lebih kurang jam 8.30 malam aku sampai,(biasalah pemandu berhemah) hahahaha mata aku dah tertumpu kat kereta tu je..bincang2 sikit..abang aku ckp oke go!! (dia tahu la sikit dari aku yg zero ni) aku pon buat pembayaran tunai....zassssssssssssss..
kereta tu telahpun jadi milik aku... lepas makan kat daerah chukai,aku pongerak balik,biasalah kereta lama...byk yg problem hahaha meter minyak tak function!! damn!! aku isi minyak RM50 je dari chukai ke JB...fuhhhhh!! nasib selamat sampai.. nonstop der.. bertolak pukul 1210 tghmalam sampai jb pukul 5.30 pagi (maklumlah abang aku nak kerja pagi..kesian dia) hurrmmmm.. kereta ni jimat minyak lah jugak yee..hehehe Alhamdulillah.. kereta tu masih ada kat depan rumah aku ni..cuma dah jarang jalan sbb aku dah ada kereta lain....nak jual sayang..byk kenangan..hehehehehe cuma aku nak pesan kat korg yg tgh baca ni.. kau kalau minat kat sesuatu benda atau seseorang..baik kau pergi TANYA! agak jawapan puas hati terus SAMBAR..tak payah panjang lebar cerita..hati batu lah sikit braderrr..hahaha oke sekian.. TQ sebab sudi baca.......

No comments:

Post a Comment